Aktualności

21 10
2019

Jak zorganizować event świąteczny? cz.I

Zalet organizacji świątecznego eventu jest wiele. Po pierwsze, możliwość spotkania się i porozmawiania w nieformalnej atmosferze sprzyja zacieśnianiu się więzi w zespole. A jak wiadomo, zgrany zespół pracuje efektywniej.

Tego typu wydarzenie to również doskonała okazja na podsumowanie wyników, złożenie podziękowań pracownikom oraz przedstawienie planów rozwoju marki na następne 12 miesięcy. Organizacja eventu świątecznego oznacza jednak ogrom pracy. Od czego zacząć, aby - w natłoku spraw koniecznych do załatwienia w kończącym się roku - nie zapomnieć o istotnym aspekcie eventu?  

Tradycyjna kolacja czy event świąteczny? 

W pierwszej kolejności warto zastanowić się, jaki rodzaj wspólnego świętowania planujemy zorganizować? Czy ma to być tradycyjna, zakorzeniona w polskiej kulturze, wigilia? Takie spotkanie składa się z odświętnej kolacji przy wspólnym stole, świątecznych życzeń z opłatkiem w dłoniach oraz słuchania kolęd. A może wolimy, aby pracownicy uczestniczyli w świątecznym evencie, z dobrą zabawą w tle? Drugie rozwiązanie zyskuje coraz większą popularność, ponieważ firmy zatrudniają ludzi różnych kultur. Pracownicy, podczas takiej imprezy także mogą skosztować kulinarnych rarytasów, ale przy okazji uczestniczą w wielu atrakcjach, które przedstawimy w drugiej części artykułu.

Gdzie i kiedy zorganizować event świąteczny?

Następnym krokiem jest wybór odpowiedniego miejsca i terminu. Ustalenie dnia, dogodnego dla większości zatrudnionych nie jest łatwe i może zająć sporo czasu. Do zadania dobrze jest więc podejść ze znacznym wyprzedzeniem. Jeśli warunki przestrzenne pozwalają, event świąteczny można zorganizować w siedzibie firmy. Jest to tańszy i dość wygodny sposób, ponieważ nie trzeba martwić się o dostępność sali. W sytuacji, gdy firma nie posiada odpowiedniej liczby sprzętu takiego jak: krzesła, stoły bankietowe czy wysokie stoliki koktajlowe, to wynajem mebli eventowych oraz eleganckich obrusów i pokrowców nie powinny nadwyrężyć planowanego budżetu.

W przypadku, gdy firma zatrudnia kilkaset osób lub na świąteczne spotkanie planuje zaprosić również rodziny pracowników, to najlepszym rozwiązaniem będzie restauracja czy sala bankietowa np. w hotelu.  Lokal dodaje także prestiżu uroczystości. Decydując się na przygotowanie świątecznego eventu poza przestrzenią biurową warto zarezerwować miejsce znacznie wcześniej. 

Jak zorganizować wystąpienie podsumowujące?

Prezentacja w trakcie świątecznego eventu to nierzadko jedyne w roku wystąpienie zarządu do wszystkich pracowników. Podczas przemowy zarząd pragnie podsumować najważniejsze osiągnięcia i przedstawić cele na nowy rok. Właśnie dlatego, tak ważne jest przygotowanie odpowiedniego sprzętu. Brak mikrofonu, przerywające nagłośnienie czy niedobór potrzebnego okablowania, to prosta recepta na katastrofę. 

Kolejnym elementem godnym przemyślenia jest podest. W przeciwnym razie na sali, w której znajduje się kilkudziesięciu lub kilkuset pracowników, osoba prezentująca nie będzie dla wszystkich widoczna. A to, każdy się zgodzi, znacznie obniży poziom wystąpienia. Na rynku dostępne są podesty, których wysokość można regulować od 40-60 cm. Aby dostarczyć wysoką jakość estetyczną, warto także zamówić zabudowę hips. 

Ostatnim, poruszonym w I części artykułu, elementem jest oświetlenie. To ono buduje klimat imprezy. Odpowiednie oświetlenie sceniczne sprawi, że wystąpienie zarządu nabierze doniosłego charakteru, natomiast ustawione na stołach tablet ledy wprowadzą ciepły nastrój podczas świątecznego eventu. Odpowiednie, do danej części spotkania, oświetlenie jest niezwykle istotnym elementem.

Masz przed sobą organizację świątecznego spotkania i potrzebujesz wsparcia? Event360 zajmuje się kompleksową organizacją wydarzeń. Nasz zespół pomoże w wyborze odpowiedniego miejsca, dostarczy potrzebnych mebli eventowych i cateringu. Chętnie zapewnimy obsługę techniczną wydarzenia. Posiadamy również 9 osobowe busy Opel Vivaro. Możemy zatem zapewnić transport uczestników po evencie. Nasze doświadczenie i zaangażowanie sprawiają, że każda uroczystość będzie wyjątkowa i dopięta na ostatni guzik. 



Nasze referencje to najlepsze doświadczenie, jakie posiadamy

Masz pytanie ?

Sprawdź dział najczęściej zadawanych pytań

W czym możemy pomóc?

Marcin Kubicki
CEO/Event Manager
Marcin Kubicki
CEO/Event Manager
marcin.kubicki@event360.pl
tel.793 691 905
Dawid Matysek
Sales Manager
Dawid Matysek
Sales Manager
dawid.matysek@event360.pl
tel.511 226 965
Testowy opis alternatywny
Marcin Małyska
Event Manager
Testowy opis alternatywny
Marcin Małyska
Event Manager
marcin.malyska@event360.pl

Współpracujemy
z najlepszymi

  • Event360 - Agencja Eventowa na śląsku, współpracowaliśmy z Courtyard Marriott
  • Nasza Agencja Eventowa współpracuje z DWS projekt

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług z Polityką dotyczącą cookies.Możesz określić warunki przechowywania lub dostępy do cookie w Twojej przeglądarce.